سیستم های گرمایشی سالن پرورش طیور
نوشته شده توسط : سیاووش

در در این نوشته از وبلاگ میخوام شما رو با سیستمهای مختلف گرمایش در سالن های پرورش طیور و مرغداری ها آشنا کنم

اگر میخواهید اطلاعات مفیدی دریافت کنید حتما ادامه نوشته رو بخونید. 


 

1- استفاده از بخاری گازی

اگر سالن پرورش شما کوچک است مثلا در حد 20 الی 30 متر مربع ، میتونید از ی بخاری گازی البته همراه با دودکش برای گرمایش سالن استفاده کنید چون که گاز نسبت به سایر سوخت ها قیمت کمتری داره بنابراین صرفش برای یک محیط کوچک بیشتر خواهد بود. 

دقت کنید که هم در سالن های پرورش جوجه ها و هم در سالن پرورش پرنده های تخم گذار و گوشتی باید از بخاری استفاده کنید چون مرغ و سایر پرنده های بومی در هوای سرد به سرعت تلف می شوند. 

 

2- محیط را عایق بندی کنید 

با استفاده از نایلون های حباب دار می توانید دیوار و سقف را عایق بندی کنید و کف سالن را با استفاده از خاک اره بپوشانید. این روش هم برای سالن های کوچک کاربرد داره و گرمای بدن مرغ ها به مرور زمان به گرم شدن محل پرورش کمک خواهد کرد. 

 

3- استفاده از جت هیتر

وقتی که دارای یک پرورشگاه بزرگ باشید ، عایق بندی سالن و بخاری گازی جوابگو نخواهد بود، در این مورد حتما باید از جت هیتر استفاده کنید. جت هیترها  گرمای بسیبار زیادی تولید می کنند و آن را با فشار زیادی وارد محیط می کنند. 

این گرما همراه با دود و مواد آلاینده خواهد بود بنابراین در سالن پرورش شما حتما باید به اندازه کافی فن تهویه وجود داشته باشه که این گازها رو به بیرون از سالن منتقل کنه و ضرری برای پرنده ها نداشته باشه 

معمولا در همه سالن های بزرگ فن تهویه وجود داره چون که آمونیاک حاصل از فضولات پرنده ها خطرناک و امکان مسمومیت برای پرنده ها و کارکنان داره و حتما باید از محیط خارج بشه 

این جت هیترها با گاز یا گازوئیل کار می کنند و هر سوختی که برای پرورش دهنده ارزان تر باشد امکان ساخت جت هیتر بر اساس اون سوخت وجود دارد

 

4- استفاده از جت هیتر برقی 

اگر به برق ارزان و بعضا رایگان دسترسی دارید می توانید از جت هیترهای برقی نیز برای گرمایش سالن پرورش طیور خود استفاده کنید در این هیترها از المنت و فن برای تولید گرما استفاده می شود و انرژی کاملا پاک تولید خواهد کرد بدون اینکه اکسیژن محیط را مصرف کند و یا گازهای خطرناک وارد محیط کند.

 

در نوشته های بعدی مفصلا در مورد هر کدام از این روش ها و نحوه راه اندازی سیستم های گرمایشی در سالن های مختلف توضیح خواهم داد ممنون میشم نظرات خودتون رو برای من بفرستید. 





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: